Com treballar els dilemes morals a l'aula
Abstract
En aquest article s'ofereix una proposta metodològica per facilitar el treball dels dilemes morals a l'aula. El treball amb dilemes morals permetque l'alumnat posi en joc destreses cognitives pròpies del raonament moral, com ara la percepció de la dimensió moral d'un problema, l'anàlisi dels valors en joc, l'argumentació moral, l'obertura mental en la recerca de totes les alternatives possibles, la creativitat en la recerca de solucions i la presa de decisions, per exemple. A més, és una nova modalitat de participació que ofereix l'Olimpíada de filosofia de Catalunya per als alumnes de 4t d'ESO que val la pena no desaprofitar.Downloads
Downloads
Zusätzliche Dateien
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
L'edició electrònica - i, eventualment, impresa - d'aquesta Revista es realitza amb el suport de l'"Associació Filosofia, Ara", sent necessari citar-ne la procedència (revista "Filosofia, ara!", filoara.cat), en qualsevol reproducció d'un article (parcial o total).
Excepte indicació contrària, tots els continguts de l'edició electrònica es distribueixen sota una llicència d'ús i distribució "Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SinDerivar 4.0 Internacional" (pot consultar des d'aquí la versió informativa i el text legal de la llicència). Aquesta circumstància s'ha de fer constar expressament, i d'aquesta manera, quan es reprodueixi o sigui el cas.